ZADZWOŃ TERAZ
+48 91 350 80 73
0Item(s)

Nie masz produktów w koszyku.

Product was successfully added to your shopping cart.

Aktywny wypoczynek

10 zasad aktywnego urlopowicza

Sezon wakacyjny zbliża się nieubłaganie. Już układamy plany dotyczące miejsc które chcemy zobaczyć i osoby które chcemy odwiedzić. Jednak podróże nie są zbyt przyjazne zdrowym nawykom, które tak ciężko w sobie utrwalamy.

Serwis z poradami dla osób podróżujących Tripit.com przeprowadził bardzo ciekawe badania. Aż dwie trzecie ich respondentów stwierdziło, że ćwiczenia i zdrowe odżywianie podczas podróży jest niezwykle kłopotliwe i stresujące. Któż tego nie zna. Wracamy 5 kilogramów starsi.Oto 10 prostych z założenia sposobów na utrzymanie zdrowego stylu życia w podróży. Ich wdrożenie jest proste przy odrobinie dobrej woli i dyscyplinie, a to z nią jest zazwyczaj najgorzej.

Unikaj wycieczek All inclusive.
Pełne wyżywienie wywołuje poczucie zwolnienia smyczy. Skoro już zapłacone... Obawa przed opuszczeniem gwarantowanego posiłku nie zawsze wynika z łakomstwa, czy skąpstwa. Często jest to jest odruch wpojony w domu rodzinnym- aby się nie zmarnowało. Dwa, gwarantowane posiłki dziennie są optymalnym wyborem dla zachowania kontroli nad jakością i ilością spożywanego pokarmu. Pozostałe posiłki przygotuj samodzielnie, lub udaj się do restauracji poza ośrodkiem wypoczynkowym.

Rezerwuj pokoje z kuchnią.
Wybierz pokój z kuchnią, aneksem kuchennym, lub chociaż z lodówką, aby przechowywać zdrowe produkty i potrawy. Możliwość samodzielnego przygotowywania posiłków pozwoli zachować kontrolę nad jadłospisem i porami posiłków. Własna kuchnia pozwoli przygotować zdrowe potrawy na lokalną wycieczkę, czy wypad na plażę. Konieczność zorganizowania sobie dodatkowych posiłków jest doskonałą okazją do zapoznania się z okolicą i lokalną społecznością.

Wyszukaj restauracje odpowiednie dla siebie.
Dzięki znajomości okolicznych miejsc, gdzie można zjeść zdrowe potrawy, unikniesz wpadek z Fast Food. Jeśli podróżujesz samochodem, przed podróżą zapoznaj się z zajazdami oraz stacjami benzynowymi które oferują zdrowe przekąski, aby zaplanować postoje na odpoczynek i posiłek. Będąc na miejscu, zapoznaj się z okolicznymi restauracjami i barami oferującymi dania zgodne z własnymi preferencjami. W dzisiejszych czasach zajmie to kilka chwil.

Podróżuj w obuwiu sportowym.
Istnieje bardzo wiele wymówek do unikania aktywności ruchowej w trakcie podróży. Jedną z nich jest brak obuwia sportowego. Zakładając ulubione obuwie sportowe do samolotu, autobusu, czy podczas podróży samochodem, eliminujesz tę wymówkę, ale także zwalniasz nieco miejsca w walizce. Co ważniejsze, wykorzystasz każdą wolną chwilę podczas przystanków, czy oczekiwania, aby pospacerować.

Ćwicz rano.
Badania wykazują, że poranne ćwiczenia przynoszą najlepsze efekty dla podtrzymania rytmu codziennych ćwiczeń. Te same zasady obowiązują w trakcie wakacji i w podróży. Nie należy się przejmować ewentualnymi ograniczeniami czasowymi. Nawet 10-20 minutowy poranny trening jest lepszy, niż żaden. Jest to szczególnie istotne na wczasach, gdzie głównym celem jest zazwyczaj utrzymanie obecnej wagi.

Zwiedzaj aktywnie.
Nawet jeśli nie masz możliwości treningu w ramach swojego pobytu, nadal możesz pozostać aktywnym. Jeśli masz zaplanowane zwiedzanie, idź pieszo i z plecakiem (spalisz ok 490 kalorii na godzinę), a może wspinaczka górska (spalisz 563 kalorie na godzinę). Albo lepiej, wyszukaj wczasów z aktywnością fizyczną wpisaną w plan dnia. Bez trudu znajdziesz oferty pobytu z nauką nurkowania, spływami kajakowymi i grami plażowymi. Możesz także samodzielnie wyszukać pośród lokalnych atrakcji wycieczki rowerowe połączone ze zwiedzaniem.

Używaj schodów.
Powszechnie wiadomo, że lepiej korzystać ze schodów, niż windy. Wykorzystaj tą zasadę prosząc o pokój z wyższego piętra. Następnie korzystaj ze schodów tak często, jak to możliwe. Poproś również o pokój jak najdalej położony od windy, aby zapewnić sobie spokojny sen. Również restauracji szukaj w takiej odległości, by móc dotrzeć do niej pieszo, odkrywając okoliczne atrakcje przy okazji.

Korzystaj z zajęć fitness w Hotelu.
Jeśli Twój Hotel oferuje cykl bezpłatnych zajęć fitness, bądź za niewielką opłatą- nie musisz się martwić o własne akcesoria do ćwiczeń. Zapisz się na ulubione zajęcia zaraz po przyjeździe. Przed wyjazdem sprawdź koniecznie ofertę zajęć dostępnych także w okolicy Hotelu. Często w pobliżu znajduje się centrum fitness którego poziom i zakres usług jest imponujący. Zazwyczaj w takim klubie znajduje się restauracja oferująca zdrowe posiłki i przekąski.

Zapytaj obsługę o mapy ścieżek turystycznych.
Wiele sieci hotelowych, idąc z duchem czasu, przygotowuje materiały dla osób aktywnie spędzających czas wolny. Do takich należą m. in. mapy ścieżek turystycznych i rowerowych. Wykorzystaj wolny czas, aby zapoznać się z okolicą podczas spaceru, joggingu lub wycieczki rowerowej. Jeśli Hotel nie udostępnia takich materiałów, skorzystaj z materiałów dostępnych w Internecie.

Wszystkie wymienione wymagają głównie Twojego zaangażowania. Korzystanie z płatnych zajęć w hotelu jest zbędne, jeśli aktywnie wykorzystasz pozostałe wskazówki. Wmieszanie zdrowej aktywności w codzienne czynności jest najlepszym z możliwych ćwiczeń Cardio.