ZADZWOŃ TERAZ
+48 91 350 80 73
0Item(s)

Nie masz produktów w koszyku.

Product was successfully added to your shopping cart.

Ćwiczenia funkcjonalne

3 rodzaje ćwiczeń o których nie można zapominać

Bezsprzecznym jest fakt, że rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej, znacznie poprawia jakość życia. By w pełni cieszyć się profitami z regularnych treningów, wystarczy systematycznie wykonywać ćwiczenia z podstawowych, trzech grup ćwiczeń.

Ćwiczenia aerobowe (cardio)- wszystkie ćwiczenia, które charakteryzują się umiarkowanym i długotrwałym wysiłkiem. Charakteryzują się zwiększonym zapotrzebowaniem na tlen (dlatego aerobowe). Poza dotlenieniem całego organizmu, wspierają układ sercowo-naczyniowy (stąd CARDIO). Należą do nich m. in.: bieganie, jazda na rowerze i pływanie. Dzięki ćwiczeniom z tej grupy nie dostaniesz już zadyszki, goniąc poranny tramwaj. Pokonanie kilku pięter bez windy, także nie sprawi już kłopotu.

Poza zakupem dobrego obuwia do biegania, zastanów się nad zakupem rowerka stacjonarnego, bieżni elektrycznej lub orbitreka. Jeśli preferujesz zajęcia w grupie, zainteresuj się tradycyjnym aerobikiem, albo Zumbą.

Trening siłowy. Ta grupa ćwiczeń owiana jest najgorszą sławą. Dla wielu, nadal kojarzy się ze śmierdzącą siłownią i środkami dopingującymi. Jednak ćwiczenia siłowe, to nie tylko budowanie masy mięśniowej, ale także siły (jak sama nazwa wskazuje). To nie tylko sztanga i ławeczka. Jest wiele, bezpiecznych ćwiczeń, które opierają się o ciężar własnego ciała, jak: pompki, brzuszki, przysiady i podciąganie na drążku. Kilka serii 2-3 razy w tygodniu, wzmocnią Twoje plecy i wyprostują sylwetkę. Noszenie zakupów i przesuwanie szafy, nie będą już wielkim wyzwaniem.

Pomyśl nad skorzystaniem z usług trenera personalnego. Doświadczone oko zabezpieczy Cię przed kontuzjami i pozwoli na wykonanie bardziej zaawansowanego treningu. Z akcesoriów do osobistego użytku, godnymi polecenia są taśmy do ćwiczeń TRX i płyta FLOWIN. Załączone do nich ćwiczenia, pozwolą wykonać bezpieczny trening ogólnorozwojowy.

Rozciąganie wydaje się najbardziej zapomnianym. Systematycznie lekceważone, jest sprawcą kontuzji i starczej sylwetki. Na przykład trening siłowy pozbawiony rozciągania, może doprowadzić do ograniczenia zakresu ruchu w obrębie stawów. W zasadzie, powinno się nim kończyć każdą inną formę ćwiczeń. Jednak doskonale sprawdza się jako osobny trening, Stąd, bardzo popularna swego czasu forma ćwiczeń- stretchnig. W takiej formie, bardzo dobrze sprawdza się, jako poranny trening, by dobrze rozpocząć dzień. Dzięki temu, nadal będziesz zakładać skarpetki na stojąco, a w łóżku zaskoczysz partnera.

Poza wspomnianymi zajęciami typu Stretching, doskonale sprawdza się Joga i zajęcia piłce do ćwiczeń. Podstawowy zestaw ćwiczeń na piłce, wykonasz także w domu.

Można wyróżnić jeszcze kilka innych, jak trening szybkościowy i wytrzymałościowy. Jednak na co dzień, nie przydadzą się już w takim stopniu. Aby zachować ogólną sprawność i zdrowie, wystarczy skoncentrować na wykonywaniu ćwiczeń z powyższych, podstawowych grup ćwiczeń. Można je wykonywać osobno, a jeszcze lepiej łączyć ze sobą. Ale jeszcze ważniejsze jest, by regularnie wykonywać jakiekolwiek ćwiczenia.