(+48) 91-418-15-17

Kategorie
Więcej kategorii ...Zamknij

Wyposażamy rehabilitację od 2003-go roku!

BOSU

Ustaw kierunek malejący
  1. 572,00 zł
  2. 699,00 zł

Ustaw kierunek malejący

Czy wiesz, że...

Bosu (akronim „both sides up”) jest dwustronnym przyrządem stanowiącym unikalne połączenie piłki i stepu. Jedna strona urządzenia stanowi rodzaj pneumatycznej kopuły pracującej (uginającej się) przy każdym ruchu ćwiczącego, druga zaś jest płaską i sztywną platformą. Dwie ukryte w zagłębieniach rączki ułatwiają swobodne odwracanie urządzenia z jednej strony na drugą. Średnica platformy wynosi około 63cm.

Bosu jest niczym innym , jak symulatorem ruchów charakterystycznych dla różnych dyscyplin sportowych. Podstawowym elementem jest trening równowagi, a Bosu daje w tym zakresie ogromne możliwości. Nadaje się zarówno do ćwiczeń statycznych, jak i dynamicznych oraz takich, które poprawiają balans ciała. Ma również duży wpływ na stabilizację tułowia. Można ćwiczyć na jednym, dwóch lub kilku urządzeniach jednocześnie, wchodząc, schodząc, skacząc, klęcząc. To wszystko w dowolnym tempie, w rozmaitych pozycjach, zawsze ciekawie i co najważniejsze - bezpiecznie.

Bosu może być wykorzystywany w następujących rodzajach treningu:

1. Rekreacyjny.
Można poprawić swoją wydolność spacerując, chodząc, biegnąc i skacząc. Nie ma również przeszkód w wykonywaniu prostych ćwiczeń lub sekwencji choreograficznych w rytm muzyki. Ćwiczenia na Bosu nie tyko wpływają na poprawę naszej kondycji, ale przedewszystkim pozwalają na wspaniałą zabawę.

2. Kondycyjny.
Jeżeli chcemy poprawić wytrzymałość, zwinność oraz równowagę, to Bosu jest wprost wymarzonym przyrządem również do ćwiczeń dynamicznych. Amortyzuje siłę uderzenia, w momencie styku stopy z kopułą, więc możemy na nim wykonywać różne rodzaje podskoków, przeskoków i wyskoków.

3. Rozciągający.
Za pomocą Bosu można się nie tylko zmęczyć, ale i odpocząć poprawiając gibkość ciała. Możliwe jest przeprowadzenie stretchingu aktywnego, angażując mięśnie, jak i pasywnego, wykorzystując siłę grawitacji. Stojąc, leżąc, klęcząc, opierając się na kopule lub platformie możesz aktywnie balansować ciałem w różnych kierunkach.

4. Równoważny.
Sprężysta konstrukcja Bosu podczas ćwiczeń, powoduje zaangażownie znacznie wiekszej liczby mięśni odczas treningu, niż w przypadku zastosowania innych tego typu urządzeń. Taki trening doskonale wpływa na mięśnie postularne, uelastycznia kręgosłup, a przy okazji kształtuje świadomość własnego ciała.