ZADZWOŃ TERAZ
+48 91 350 80 73
0Item(s)

Nie masz produktów w koszyku.

Product was successfully added to your shopping cart.

Pompowanie piłki do ćwiczeń

Jak pompować piłkę do ćwiczeń?

Większość piłek do ćwiczeń i rehabilitacji ma zbliżone właściwości, a przynajmniej ich pompowanie odbywa się z zachowaniem podobnych reguł. Podajemy szablonowy schemat pompowania piłki na przykładzie instrukcji do piłek gimnastycznych firmy Ledragomma. Do pompowania piłki należy użyć pompki turystycznej lub kompresora samochodowego.

1. Napompować piłkę do 85-90% maksymalnej średnicy. Zazwyczaj jest to napompowana piłka rehabilitacyjna ale nadal miękka.

2. Odczekać przynajmniej 12 godzin w temperaturze pokojowej. Jest to czas niezbędny materiałowi na zaadaptowanie się.

3. Dopompować piłkę do 95% maksymalnej średnicy.

Jak widać, w zaleceniach jest pompowanie piłki do 95% maksymalnej średnicy. Należy uwzględnić ten fakt również przy wyborze średnicy piłki podczas zakupu. Piłki do ćwiczeń o maksymalnej średnicy np 65cm, powinniśmy pompować do ok 62cm średnicy. Z doświadczenia wiemy jednak, że piłki Ledragomma doskonale radzą sobie z pompowaniem nawet do 105% średnicy. Jeśli zależy nam na stosunkowo twardej piłce (np. do sportów siłowych)- jest to możliwe.

Najważniejsza jest zasada, która nakazuje najpierw lekko napompować piłkę, a po odczekaniu 12-24 godzin, dopompować do docelowej średnicy.