ZADZWOŃ TERAZ
+48 91 350 80 73
0Item(s)

Nie masz produktów w koszyku.

Product was successfully added to your shopping cart.

Lampa bakteriobójcza

Lampa bakteriobójcza. Którą wybrać?

Jednym z pierwszych pytań przed zakupem lampy bakteriobójczej jest właśnie to, jaki rodzaj lampy należy wybrać w danym przypadku. Wyróżniamy dwa sposoby działania lampy bakteriobójczej oraz ich hybrydę. Oto czym charakteryzują się poszczególne wersje.

Lampa bakteriobójcza bezpośredniego działania oddziałuje bezpośrednio na każdą powierzchnię będącą w zasięgu działania promienników. Obrazowo rzecz ujmując, dezynfekuje wszystkie powierzchnie na które świeci. Jest to najprostszy i najtańszy sposób na spełnienie wymogu posiadania lampy bakteriobójczej. Wadą tego rozwiązania jest natomiast przymus opuszczania pomieszczenia w trakcie jej działania. Zda więc ona egzamin w małych gabinetach, zakątkach dla dzieci, korytarzach, wszędzie tam, gdzie pomieszczenie jest opuszczone na czas działania promienników.

Przepływowa lampa bakteriobójcza posiada wbudowaną turbinę, która zasysa powietrze z pomieszczenia do swego wnętrza, gdzie promienniki oddziałują na strumień powietrza. Powietrze jest przepuszczane przez lampę, stąd jej nazwa. Lampa przepływowa nie służy do ochrony powierzchni przed bakteriami. Zaletą tej lampy jest możliwość ciągłej pracy bez potrzeby opuszczania pomieszczenia przez pracowników, bądź pacjentów. Znajduje zastosowanie w salach chorych, poczekalniach, gabinetach lekarskich lub na salach operacyjnych.

Dwufunkcyjne lampy bakteriobójcze są hybrydami powyższych rozwiązań i mogą pracować w obu wspomnianych trybach jednocześnie, bądź w jednym z wybranych. Ich zaletą jest uniwersalność zastosowania. Wadą jest ich cena. Za najbardziej zaawansowane rozwiązania płaci się więcej.

Poza wspomnianymi zajęciami typu Stretching, doskonale sprawdza się Joga i zajęcia piłce do ćwiczeń. Podstawowy zestaw ćwiczeń na piłce, wykonasz także w domu.

Można wyróżnić jeszcze kilka innych, jak trening szybkościowy i wytrzymałościowy. Jednak na co dzień, nie przydadzą się już w takim stopniu. Aby zachować ogólną sprawność i zdrowie, wystarczy skoncentrować na wykonywaniu ćwiczeń z powyższych, podstawowych grup ćwiczeń. Można je wykonywać osobno, a jeszcze lepiej łączyć ze sobą. Ale jeszcze ważniejsze jest, by regularnie wykonywać jakiekolwiek ćwiczenia.