ZADZWOŃ TERAZ
+48 91 350 80 73
0Item(s)

Nie masz produktów w koszyku.

Product was successfully added to your shopping cart.

Ćwiczenia na piłce fitness Original Pezzi

Piłka do ćwiczeń, czy siedzenia?

Oferta sprzętu fitness jest bogatsza z roku na rok. Tak samo jest z piłkami do ćwiczeń, że co jakiś czas pojawia się jakaś innowacja. Poza klasycznym modelem mamy już piłki fasolki, w kształcie jajka, mniejsze i większe, a nawet z różnymi dodatkami w środku. Jednak nadal, najczęściej używanymi są są piłki do ćwiczeń i siedzenia. Którą więc wybrać?

Klasyczna piłka do ćwiczeń, to najczęściej kupowany model. Jest okrągła, nic z niej nie wystaje i nie przemieszcza się w środku. Nazwa nie pozostawia wątpliwości, do jakich celów służy. Poza typową gimnastyką, wykorzystuje się ją też do grupowych zajęć fitness, rehabilitacji, a także do siedzenia. Jeszcze kilka lat temu nie istniało pytanie, którą wybrać. Mieliśmy tylko piłkę do ćwiczeń, a siedzenie na niej było przy okazji. Dzisiaj, mamy już większy wybór. Jednak, jeśli pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości podczas wyboru, najbezpieczniej zakupić uniwersalny model.

Piłka do siedzenia różni się od klasycznej piłki do ćwiczeń nóżkami do stania. Są one wykonane z tego samego materiału co piłka, więc trudno mówić o stabilnym podłożu. Ale o to w aktywnym siedzeniu właśnie chodzi, by siedzisko nie było zbyt stabilne i wymuszało lekką pracę mięśni odcinka lędźwiowego. Same nóżki nie mają żadnego wpływu na siedzenie, ale zapobiegają przemieszczaniu się piłki po wstaniu. Dzięki nóżkom, piłka stoi przy biurku jak krzesło. Docenią to wszyscy, którzy pracują w biurze, siedząc na piłce. Piłki turlające się między biurkami są denerwujące. Jako, że piłka do siedzenia ma te same właściwości co piłka do ćwiczeń, można ją wykorzystać także do gimnastyki. Podczas niektórych ćwiczeń nóżki mogą przeszkadzać, ale prosta gimnastyka w przerwie w pracy, jest możliwa.

Głównym kryterium w wyborze piłki powinno być to, co robimy najczęściej. Jeśli głównie ćwiczymy, a tylko przy okazji wykorzystujemy ją do siedzenia, to powinniśmy rozważyć zakup piłki do ćwiczeń.Jednak, jeśli chcemy tylko poprawić ergonomię pracy przy biurku i zadbać o kręgosłup, piłka do siedzenia będzie lepszym wyborem.

Wyjątkiem będzie dobór piłki dla osób o wzroście ok. 180 cm. O ile wtedy, do ćwiczeń zalecana jest piłka o średnicy 75 cm, to do siedzenia będzie zbyt wysoka. W takiej sytuacji, lepszym wyborem będzie piłka do siedzenia o średnicy 65 cm. Lepiej bowiem ćwiczyć na nieco mniejszej piłce, niż siedzieć na zbyt dużej.

Należy pamiętać, że którąkolwiek piłkę byśmy wybrali, największe korzyści przyniesie nam, jej systematyczne używanie.